to jedna z lepiej rozwijających się branży w sieci. Prawie prawie każda firma posiada stronę w sieci, a nowo powstałe chcą ją sprawnie założyć. Czy opłaca się inwestować w stronę firmową?
Zapotrzebowanie na strony www
Użytkownikami stron www są wszystkie osoby, które posiadają dostęp do internetu i lubią cenne dla siebie informacje zdobywać poprzez serfowanie po internecie. Zapotrzebowanie na strony www pozostaje ogromne, chociaż liczba wejść na konkretne strony internetowe może być różna w zależności od ich tematyki.
Dlatego stale przeprowadzane są różne badania wśród internautów mające na celu ustalenie, na jakie strony wchodzą oni najczęściej oraz jakiego typu stron brakuje im jeszcze w internecie. Z drugiej strony stale przeprowadzany jest monitoring stron www służący ustaleniu, czy wszystkie strony internetowe prowadzone są przy zachowaniu wytycznych przygotowanych przez administratorów google. Dzięki temu internet może być stale dopasowywany do potrzeb wszystkich jego użytkowników.
Potrzeby nowoczesnej firmy
Potrzeba posiadania strony internetowej jest coraz większa. Weszło to już w standard, że spodziewamy się iż dana firma ma stronę. Jeżeli jej nie ma to traktujemy taką firmę mniej poważnie.
Jednak mało nowoczesna strona lub zwyczajnie brzydka może odstraszyć potencjalnego klienta. Co niestety jest plagą polskiego internetu- właściciele firm często nie dbają o wygląd strony traktując ją jako ?żeby była?. Jednak w dobie coraz łatwiej dostępnych technologii można samemu stworzyć akceptowalna witrynę swojej firmy.
E-commerce i bezpieczeństwo
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:
-możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji.
-szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction).
-zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione.
-zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny