Polskie autobusy w Niemczech
Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.
Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.
Autokarem lepiej
Wycieczki, wyjazdy turystyczne, transport drużyn piłkarskich itd. Do tego wszystkiego potrzebne są nam autokary lub autobusy. Bowiem ciężko, aby zorganizowana wycieczka- zwłaszcza szkolna- podróżowała PKS'em lub pociągiem. Myślę, że mało który rodzic by się na coś takiego zgodził.
W dodatku podróż autokarem jest w większości przypadków dużo bardziej komfortowa niż powiedzmy pociąg. Głównie ze względu na klimatyzację, telewizor na pokładzie i wygodniejsze fotele. Istnieje tez możliwość postoju na życzenie w razie jakby któryś z uczestników wycieczki źle się poczuł.
Techniczna strona autobusów
Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy