Definicja statystyki w Wikipedii
Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.
Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi ? sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka
Czym jest modelowanie statystyczne?
Model statystyczny ? hipoteza lub układ hipotez, sformułowanych w sposób matematyczny (odpowiednio w postaci równania lub układu równań), który przedstawia zasadnicze powiązania występujące pomiędzy rozpatrywanymi zjawiskami rzeczywistymi.
Bardziej formalnie jest to parametryzowana rodzina rozkładów łącznych rozważanych zmiennych, stąd druga nazwa przestrzeń statystyczna.
Modele statystyczne używane w ekonometrii noszą nazwę modeli ekonometrycznych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Model_statystyczny
Zakres badań statystycznych dla farmaceutyki
Jakie usługi oferują firmy zajmujące się badaniami statystycznymi dla farmaceutyki? Są to przede wszystkim różnego rodzaju analizy. W zależności od potrzeb klienta firma oferująca usługi w tym zakresie może oczywiście trochę się dostosować. Możemy jednak wyróżnić najważniejsze badania statystyczne dla farmaceutyki, które są najchętniej wybierane przez klientów. Należą do nich przede wszystkim analizy dotyczące badań klinicznych czy edukacyjnych.
Bardzo często analizie poddawane są także działania marketingowe podejmowane przez firmę a także inne analizy danych. Takie działania mogą pomóc przede wszystkim w optymalizacji przedsięwzięć podejmowanych przez firmę farmaceutyczną.