Oj, dywany...
A wiecie co jest najgorsze? Czyszczenie dywanów. I wykładzin. N o do prali to się tego nie włoży, a często to jeszcze wełniane jest, czy z innego włókna jakiegoś. I weź to szoruj, pucuj, na kolanach, a potem jeszcze czekaj aż wyschnie. A potem i tak wywieś flagę w akcie desperackiej rezygnacji, bo mimo wysiłku plamy zostały. Ba - często to wygląda jeszcze gorzej niż wcześniej. Warto naprawdę zaparzyć sobie kawę, wziąć telefon, włączyć laptopa i poszukać profesjonalnej firmy co to się zajmuje profesjonalnie tym praniem dywanów. I będzie profesjonalnie, i z głowy i bez wysiłku. I serio - to się naprawdę opłaca.
Czyszczenie kuchni i łazienki
Zwykle po generalnym remoncie domu trzeba przeprowadzić w nim gruntowne porządki. Coraz więcej osób w celu przeprowadzenia takich porządków wynajmuje firmę sprzątającą, dysponującą specjalistycznym sprzętem. Do wykonywanych przez nią prac należy między innymi odkurzanie podłóg przy wykorzystaniu specjalnych odkurzaczy zmniejszających ilość kurzu znajdującego się w domu. Po takim dokładnym odkurzeniu można dopiero zmyć wszystkie podłogi. Czyszczona jest również kuchnia i łazienka, te pomieszczenia zwykle muszą zostać także bardzo dobrze przewietrzone po przeprowadzonych pracach. Jednocześnie w bardzo dokładny sposób myte są mocno zabrudzone okna. Zwykle najpierw ściera się z nich pierwszy brud mokrymi ścierkami, a następnie czyści je przy użyciu płynów do mycia okien.
Miejsce pracy - musi być czyste!
Ważną kwestią w miejscu pracy jest to, żeby było czysto. Wiadomo, że nie zawsze mamy możliwość by zadbać o to we własnym zakresie, dlatego warto albo wynająć biuro w takim miejscu, gdzie usługa sprzątania jest wliczona w koszt, albo (jeśli nasza firma jest rozwinięta i ma swój biurowiec) poszukać zewnętrznej firmy sprzątającej. W pracy porządek jest bardzo ważny, zwłaszcza w przestrzeniach biurowych. Ład w najbliższym otoczeniu sprawia, że możemy się skupić na zadaniach, jakie mamy do zrobienia, a nie na śledzeniu warstwy kurzu na szafkach, czy też sterty porozrzucanych po biurze papierków.