Olej penetrujący
Czym jest ten tajemniczy olej penetrujący i na czym polega owo penetrowanie?
Każdy kto miał okazję popracować pod podwoziem samochodu wie jakim problemem jest odkręcenie zardzewiałych śrub (nakrętek lub samych śrub). Trudność w odkręceniu takiej śruby spowodowana jest wypełnieniem gwintu poprzez korozję - to łączy materiał nakrętki oraz śruby.
W tym momencie właśnie do gry wchodzą - problematyczną śrubę należy spryskać takim olejem i pozostawić na kilkanaście minut. W tym czasie olej będzie wnikał w przestrzenie skorodowanego gwintu. Dzięki właściwościom smarnym ułatwia to odkręcenie takiej śruby.
Przyczyny awarii samochodów
Awarie samochodowe zdarzają się stosunkowo często i potrafią skutecznie utrudnić życie kierowcom. Bardzo często ich przyczyną jest zły stan techniczny pojazdu, z którego wielu kierowców nawet nie zdaje sobie sprawy, ponieważ wydaje im się, że starszy pojazd musi wydawać z siebie głośniejsze dźwięki w czasie jazdy oraz sprawiać co jakiś czas trudności przy jego zapalaniu. Warto również pamiętać, że montaż tanich części zamiennych o złej jakości nie jest dobrym sposobem na wprowadzanie oszczędności w korzystaniu z samochodu, ponieważ może doprowadzić do wystąpienia awarii samochodu po upłynie jakiegoś czasu od ich założenia. Podobnie jest z używaniem oleju silnikowego o złej jakości, który może obniżać żywotność silnika.
Smary łożyskowe
Łożyska są stosowane wszędzie tam gdzie konieczne jest niskooporowe toczenie. Działają one w ten sposób, że między dwoma metalowymi pierścieniami umieszczone są metalowe kulki lub walce. To właśnie te kulki umożliwiają łatwe przemieszczanie dwóch pierścieni względem siebie. Łożysko bez smaru bardzo szybko by się zatarło na skutek działania sił tarcia.
To właśnie smary łożyskowe zapewniają gładką i bezawaryjną pracę łożysk - nawet pod bardzo dużym obciążeniem. Takie smary stosuje się w łożyskach kół samochodowych i w maszynach przemysłowych.
Smar łożyskowy musi się charakteryzować wysokimi parametrami odporności na wysokie temperatury bo łożysko podczas pracy potrafi się rozgrzać do kilkuset stopni. Jeśli smar nie był by odporny to natychmiast stracił by właściwości smarne i łożysko by się zatarło. Co w oczywisty sposób prowadziło by do jego uszkodzenia i unieruchomienia samochodu lub maszyny.