Rynek farmacji i badania marketingowe

dmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe. Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperyme

Rynek farmacji i badania marketingowe

Definicja statystyki w Wikipedii

Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.

Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi ? sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka


Konieczność przeprowadzania badań statystycznych w farmacji

Jak wiadomo, farmacja to bardzo prężnie rozwijająca się nauka. Każdego roku na rynku pojawiają się zupełnie nowe produkty, które albo cechują się coraz to lepszymi właściwościami, albo są coraz skuteczniejsze, albo też mają pomóc w leczeniu zupełnie niewyleczalnych dotąd chorób. Jednak farmacja to także ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań.

Aby tworzyć coraz lepsze produkty lecznicze konieczne jest jednak korzystanie ze sprawdzonych sposobów co do określania potrzeb rynku. Tak zwane badania statystyczne dla farmaceutyki to doskonała okazja do określenia, jakie produkty lecznicze na rynku są konieczne. Oczywiście, w wielu przypadkach takie badania mogą także pomóc w analizie dotychczasowej skuteczności badań.


Statystyka ? potrzebna do sprawnego działania firmy farmaceutycznej

Badania statystyczne w farmaceutyce są wbrew pozorom bardzo przydatne. Pozwalają one na uzyskanie sporej ilości informacji odnośnie tego, jak sprawnie funkcjonują na rynku wprowadzone do sprzedaży produkty, jak wielkie jest zapotrzebowanie wśród klientów i w którym kierunku konieczne jest wykonywanie dalszych badań naukowych nad nowymi lekami.

Dodatkowo, takie badania przeprowadzane przez specjalistów od statystyki mogą nam pomóc w sprawdzeniu skuteczności wprowadzonych już kampanii, na przykład dotyczących marketingu i innych działań prowadzonych przez firmę farmaceutyczną. Stąd też istnieje konieczność regularnego przeprowadzania badań tego rodzaju. Pozwalają one na monitorowanie wykonywanych działań cykliczne, co może mieć spory wpływ na ich skuteczność.