Segment D w Wikipedii
Klasa średnia (samochody rodzinne, segment D) ? samochody zapewniające komfortowe warunki podróżowania pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach. Najczęściej w wersjach nadwoziowych sedan (lub bliskich wielkością sedanom hatchback) oraz kombi. Wiele z nich dostępnych jest w wersjach coupé, najczęściej jako sportowe, ekskluzywne wersje danego modelu. Przykłady: Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai i40, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Laguna, Peugeot 508, Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Škoda Superb.
klasa średnia "premium" ? nieoficjalna nazwa samochodów klasy średniej produkowanych przez marki kojarzone z luksusem. Często są one droższe i lepiej wyposażone (zarówno pod względem wygody, jak i techniki). Przykłady: Audi A4, BMW serii 3, Cadillac BLS, Jaguar X-Type, Mercedes klasy C, Lexus IS, Saab 9-3, Volvo S60, Alfa Romeo 159.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu
Podział cenowy samochodów
Dokonuje się go, aby porównywać ze sobą samochody z tego samego przedziału cenowego lub przeznaczenia.
samochody tanie ? np.: Aixam, Dacia, FSO, Daewoo, Łada
samochody popularne ? np.: Volkswagen, Opel, Suzuki, Honda,Toyota,FIAT, Chevrolet, Ford, Škoda, Citroën, Renault, Peugeot, Kia, Hyundai, SEAT
samochody luksusowe ? np.: Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Acura, Lexus, Land Rover, Jaguar,Lancia, Lincoln, Cadillac, Buick, Volvo
samochody superluksusowe ? np.: Maybach, Rolls-Royce, Bentley
samochody sportowe ? np.: Porsche, Maserati, Aston Martin, Lotus
samochody supersportowe ? np.: Ferrari, Lamborghini, Bugatti, McLaren Ltd, Koenigsegg
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu
Nowe auta, ale mniej ergonomiczne
Salonowe auta wyglądają pięknie na wystawie i w reklamach, jednak czasami podczas użytkowania szybko tracą swój blask, a nie dopasowane elementy wyposażenia oraz wnętrza potrafią zepsuć nawet najlepiej zapowiadający się samochód. Dlatego przed kupnem warto wybrać się na jazdę próbną i dobrze przyjrzeć się rozwiązaniom ergonomii użytkowania pojazdu.
Może wydawać się to mało ważne, jednak to właśnie ergonomia jest najważniejsza w codziennym użytkowaniu. Źle zaprojektowane wnętrze, nieodpowiednio wyprofilowane fotele czy choćby niedbale wykonany komputer pokładowy mogą popsuć całe pozytywne doświadczenie z jazdy.