Maluch w przedszkolu i żłobku

Polsce funkcjonują również przedszkola państwowe inaczej zwane przedszkolami publicznymi. Co zrobić żeby zapisać dziecko do przedszkola publicznego? Najpierw do przedszkola przyjmują dzieci na roczne przygotowanie przedszko

Maluch w przedszkolu i żłobku Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Przedszkola państwowe

Oprócz przedszkoli prywatnych gdzie za opiekę nad dzieckiem trzeba zapłacić to w Polsce funkcjonują również przedszkola państwowe inaczej zwane przedszkolami publicznymi.

Co zrobić żeby zapisać dziecko do przedszkola publicznego?

Najpierw do przedszkola przyjmują dzieci na roczne przygotowanie przedszkolne. Gminy mają obowiązek zapewnienia miejsc w przedszkolach dla właśnie takich dzieci.
Później można zapisać dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących, matek lub ojców, wobec których orzeczono stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy również dzieci w rodzinach zastępczych.

W jakim wieku można zapisać dziecko do przedszkola państwowego?

Zapisy dotyczą dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.


Co jest ważne?

Kolejną ważna kwestią, jest aspekt edukacyjny. Tutaj to może być kwestia sporna, przecież dzieci powinny mieć jak najprzyjemniejsze dzieciństwo, ale wiemy również, że kilkulatki bardzo szybko się uczą. Można więc to wykorzystać, chociażby do nauki języka obcego. Wiadomo, że muszą być zachowanie odpowiednie proporcje zabawy do nauki - przecież dzieci szybko się nudzą.

Ogólnie - decyzja o tym do jakiego przedszkola wysłać dziecko jest dla rodziców niezwykle trudna. Trzeba wiele czynników wziąć pod uwagę. Każdy rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepiej, dlatego warto się zastanowić do będzie dla dziecka najlepszą opcją. Są przedszkola dwujęzyczne, są takie które oferują różne dodatkowe atrakcje. Ale najważniejsze jest jednak to, żeby dziecko miało dobrą opiekę i z radością chodziło do przedszkola.


Poznaj historię przedszkole

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody.

Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#Historia