Zmiany systemu katalogowania
Komputery coraz bardziej dominują nasze życie i znaleźć je możemy już wszędzie. Prawie każda gałąź biznesu, medycyny czy edukacji korzysta z ich pomocy, aby osiągnąć różne cele. W szkołach wprowadza się dzienniki elektroniczne, a w szpitalach... No właśnie co w szpitalach.
Niebawem wszystkie szpitale będą musiały się przerzucić na elektroniczne dokumentacje medyczne, do których będzie możliwy dostęp online. Jest to z jednej strony bardzo dobre rozwiązanie, jednak z drugiej strony rodzi pewne problemy i komplikacje. Jednym z problemów jest obowiązek przeszkolenia pracowników placówek medycznych z zakresu obsługi systemu, kolejnym jest przeniesienie pacjentów do bazy online. Jednak to rozwiązanie ma więcej dobrych stron niż złych. Zyskają z pewnością sami pacjenci, którzy nie będą musieli nosić ze sobą całej papierologii, a jedynie swój kod pacjenta.
Modernizacja działania dokumentacji medycznych
Kwestia elektronicznej dokumentacji medycznej w Polsce jest w trakcie wdrażania, przepisy niebawem wchodzą w życie, więc jeżeli jakaś placówka medyczna nie jest zaopatrzona w odpowiednie oprogramowanie, to powinna się pospieszyć. Ogólnym wymogiem dla placówek medycznych będzie posiadanie odpowiedniego oprogramowania, które musi funkcjonować w odpowiedni sposób, aby zapewnić dobre i sprawne działanie całej przychodni czy tez szpitala.
Taka przesiadka z dokumentacji wyłącznie papierowej na łączona, czyli elektroniczną z możliwością druku to nie lada przedsięwzięcie dla dyrektorów takich placówek. Pracownicy będą musieli zostać przeszkoleni, a oprogramowanie również kosztuje.
Już nie papierowa- kartoteka
W 2017 roku w życie wchodzą przepisy zobowiązujące placówki medyczne do zaopatrzenia się w system e-dokumentacji medycznej. To spora modernizacja, jeżeli chodzi o kwestie komputeryzacji służby zdrowia. Nowe systemy będą musiały spełniać wszelkie normy zawarte w ustawie. E-kartoteki pacjentów będą przechowywane w bazie danych dostępnej z internetu.
Na całym rozwiązaniu skorzystają oczywiście pacjenci, których dokumenty będą dostępne w bazie danych, nie będą musieli oni się przejmować przenoszeniem kartotek do innych placówek, ani przechowywać ich w domach. Ustawa wchodzi w życie 1 sierpnia 2017, przynajmniej wg. najnowszych danych. Raczej nie będzie już przesuwana (na początku planowano wprowadzić ją w życie z dniem 1 sierpnia 2014).