Silnik - warto wiedzieć

potykane awarie przydarzają się każdemu właścicielowi pojazdu i mogą dotyczyć różnych obszarów działania auta. Jeśli spotka nas jedna z nich, nie powinniśmy od razu rwać sobie włosów z głowy i wymyślać czarnych scenariuszy, ale po

Silnik - warto wiedzieć

Najczęstsze usterki w autach

W samochodach często pojawiają się różnego typu usterki. Jedne z nich zdarzają się bardzo rzadko, a inne dotyczą niemal każdego z nas. Takie podstawowe, często spotykane awarie przydarzają się każdemu właścicielowi pojazdu i mogą dotyczyć różnych obszarów działania auta. Jeśli spotka nas jedna z nich, nie powinniśmy od razu rwać sobie włosów z głowy i wymyślać czarnych scenariuszy, ale podejść do sprawy rzeczowo i odpowiedzialnie. Jeśli w porę zgłosimy się do warsztatu samochodowego lub dokupimy odpowiednie części, unikniemy poważniejszych napraw i szybko będziemy mogli cieszyć się sprawnym pojazdem. Bardzo ważne jest, by naprawę przeprowadził fachowiec, który posiada odpowiednie umiejętności i wiedzę.


Awarie w pojazdach

Usterka w aucie? Nie zawsze musi to oznaczać ogromny problem! Wiele z nich można naprawić łatwo i szybko, dlatego nie powinniśmy w takim przypadku od razu planować sprzedaży samochodu. Niemal w każdym pojeździe zdarzyć się mogą różne nieprawidłowości, awarie lub inne problemy, a jedyne co powinniśmy wtedy zrobić, to znaleźć osobę, która pomoże nam sobie z nimi poradzić. Może to być znajomy mechanik samochodowy lub specjalista z renomowanego warsztatu samochodowego konkretnej marki, jednak ważne jest, byśmy nie odwlekali naprawy. Jazda niesprawnym samochodem może przynieść nam wiele problemów, a nawet poskutkować kosztownym mandatem. Warto tego unikać!


Z WIkipedii - klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy